hoelang?

  • paula

    Hoe lang mag een letselschade procedure aanslepen

    ik heb in 2002 een bedrijfsongeval met aantoonbaar

    letsel de TP is aansprakelijk gesteld en nu word er

    al 6 jaar gesteggeld over het causaal verband

    ik word van hot naar her gestuurd ben vernederd

    en voel me gepiepeld. door al die experts

    mijn eigen advocaat doet niet meer zo veel

    volgens mij is hij het ook zat.

    heeft een gang naar de rechter zin?

  • Monique

    Hoi Paula,

    Nou ik heb je verhaal gelezen,en ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten.

    Ik heb in 1993 een bedrijfsongeval gehad, in 2000 is de TP aansprakelijk gesteld, we zijn nu 8 jaar verder, eerst moet ik naar een medisch deskundige, vervolgens naar een arbeidsdeskundige, nu weer naar een psycholoog, dat is vorig jaar mei al bepaald, ik zit nog steeds te wachten op een oproep.

    Als ik mijn advocaat bel dan zegt hij : ÖH heb je nog steeds niets gehoord"??

    Ik moest dan zelf maar eens een brief schrijven aan de verzekeraar. Ik was verbaasd, volgens mij is toch de advocaat de aangewezen persoon om dat te doen.Maar zolang jouw zaak loopt kan die advocaat zijn kosten in rekening brengen.

    Ik ben er nu na 15 jaar klaar mee en ga gewoon de programma's als radar, hat van nederland etc aanschrijven.

    Volgens de jurisprudentie is het zo dat er op een slachtoffer geen bewijslast rust, maar ik ben al 15 jaar niets anders aan het doen dan te bewijzen dat het ongeval gebeurd tijdens mijn werkzaamheden als verpleegkundige.

    Het is echt te schandalig voor woorden!!!

    Maar geef niet op, ik wens je veel sterkte met je zaak. Groetjes Monique

    .paula schreef:

    >

    > Hoe lang mag een letselschade procedure aanslepen

    > ik heb in 2002 een bedrijfsongeval met aantoonbaar

    > letsel de TP is aansprakelijk gesteld en nu word er

    > al 6 jaar gesteggeld over het causaal verband

    > ik word van hot naar her gestuurd ben vernederd

    > en voel me gepiepeld. door al die experts

    > mijn eigen advocaat doet niet meer zo veel

    > volgens mij is hij het ook zat.

    >

    > heeft een gang naar de rechter zin?

  • paula

    Nou ik heb je verhaal gelezen,en ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten.

    15 jr echt bizar !!

    en ook ik ben verpleegkundige.

  • eva

    Beste Paula, Monique en Jan,

    Als het ongeval is gebeurd tijdens je werk (d.w.z. als jij in opdracht van je werkgever een taak uitvoert en je werkgever heeft macht over die taak) is de werkgever ten alle tijde aansprakelijk, tenzij aantoonbaar is dat je roekeloos bent geweest, de veiligheidsvoorschriften niet in acht hebt genomen of er opzet in het spel is.

    De gang naar de rechter zou ik, mits het bovenstaande op jou van toepassing is, zeker overwegen. Als de rechter de aansprakelijkheid bij de werkgever legt, zal schadevergoeding volgen.

    Voor vragen mogen jullie me mailen: eva.kooijman@student.uva.nl