letselschade door ongeval 2

  • Anneke

    vervolg op bericht 10-4-2003

    Er is inmiddels een letselschade buro mee bezig. Mijn vraag nu is: stel er wordt duidelijk gesteld dat de tegenpartij schuld heeft aan de gevolgen. Zijn er bedragen (smartegeld) bekend waarop ik eventueel kan rekenen? De kans is groot dat ik niet in het vak waarin ik zat kan functioneren omdat dat hoge inzet vergt en veel overwerken. Ik probeer straks een baan te zoeken voor eerst 20 uur omdat mijn werkgever helaas failliet is gegaan. Ik kan dus moeilijk even uitproberen hoe het werken gaat. ik werkte altijd 32 uur en hield 1 dag per week over om de boekhouding te verzorgen van het bedrijf van mijn vriend.

    Helaas kan niemand (tot nu toe) mij vertellen op wat voor smartegeld of vergoeding ik kan rekenen.

    Heeft iemand een antwoord dan wel een voorbeeld?

    m vr gr Anneke

  • mr L.J. Noordsij

    Het is ook niet zo eenvoudig om een bedrag te noemen zonder de juiste dossiergegevens te hebben. Maar wanneer er schade optreedt doordat u niet meer kunt werken dan zal die schade moeten worden uitgerekend. Deze schadepost wordt Verlies van Arbeidsvermogen genoemd.

    Die berekening op zich is niet zo moeilijk, maar er is vaak verschil van inzicht over de uitgangspunten. Hierover zal eerst overeenstemming moeten worden bereikt.

    U hebt een letselschadebureau, lees ik.

    Wilt u wat meer informatie over letselschade dan kan ik u de informatiesite www.letselburo.nl aanbevelen. Daar vindt u veel informatie over letselschade maar vooral ook over de keuze van een belangenbehartiger.

    Veel succes,

    L.J. Noordsij

  • Buro Letselschade Nederland

    In uw geval zal moeten worden bekeken welke resterende verdiencapaciteit u nog heeft. Voor dit gedeelte kunt u met behulp van een arbeidsdeskundige trachten werk te vinden. Voor het overige gedeelte dat u niet in staat bent om te werken, kunt u een claim neerleggen bij de aansprakelijke partij.

    Voor wat betreft de hoogte van uw smartengeld. Hiervoor bestaan min of meer richtlijnen opgesteld aan de hand van uitspraken van rechters in Nederland in vergelijkbare gevallen. Uw belangenbehartiger zal u hier ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.

    Mocht u meer vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: info@letselschadenederland.nl