stok in oog van mijn zoon van 12 jaar tijdens spelen buiten met vriendje van 9

  • marion

    Mijn zoon was een week geleden aan het spelen met een vriendje buiten.Ze waren met stokken aan het slaan tegen elkaar.Ging niet al te hard volgens mijn zoon.Maar later sloeg zijn vriend harder en toen brak er een stuk van zijn vriend zijn stok en dat knalde tegen mijn zoons hoofd.Gevolgen zijn nu een ernstig beschadigd oog binnenin.Hersenschudding.Iris komt los in zijn oog na een week.Pupil is daardoor vervormd.Hij ziet slecht wat natuurlijk nog beter kan worden omdat het nog maar een week geleden is.Hij is nog steeds thuis van school.

    Nu zegt een kennis van ons dat je dat kan opgeven bij de tegenpartij i.v.m. blijvend letsel wat later kan opspelen.Ik denk zelf dat ik geen poot heb om op te staan omdat het in het spel is gebeurd.

    Wie weet wat ik kan doen.

    Zijn de ouders aansprakelijk van dat vriendje.

    Kan ik ergens terecht om dat te laten registreren.

    Alvast mijn hartelijke dank.

  • Marjolein

    U kunt een aansprakelijkstelling sturen naar de ouders/verzorgers van het vriendje van uw zoontje. Deze kunnen zij dan doorsturen naar hun verzekeringsmaatschappij.

    Het is verstandig dat u een schaderegelingsbureau inschakelt. Dit bureau zal namens u (uw zoontje) de schade verhalen op de aansprakelijke partij.

    Mocht u een rechtsbijstandverzekering hebben dan kunt u daar de schade melden.

    Ik kan mij voorstellen dat u het vervelend vindt een aansprakelijkstelling te sturen. Het ging tenslotte niet expres. Toch is het verstandig om te doen. De schade kan behoorlijk oplopen.

    Mocht uw zoontje lange tijd niet in staat zijn naar school te gaan dan zal ook daar een oplossing voor moeten worden gezocht.

    Ik wens uw zoontje en u (en overige familieleden) heel veel sterkte.

    Groeten Marjolein

  • Marion

    Hoi Marjolein

    Heel erg bedankt voor je goede advies.We laten het er nu zeker niet bij zitten.

    Groetjes Marion

  • Marion

    Ik heb het verhaal gemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering en die hebben al contact gehad met de tegenpartij.

    Nu maar afwachten hoe het oog verder gaat.