Percentage invaliditeit

  • Helma

    6 jaar terug heb ik een ongeluk gehad.Ik ben nu bezig met de afwikkeling van de letselschade. In het kader daarvan heeft er een keuring door een neuroloog plaatsgevonden. Hij heeft bepaald dat mijn invaliditeit 9% is. Weet iemand wat dit nu precies inhoud? en wat de consequentie hiervan is?

    Er moeten nog een paar keuringen plaats gaan vinden, stel dat ik daar 2% en 6% invalide ben, ben ik dan in het totaal 17% invalide? Hoe staat dit in verhouding met het uitkeren van materiele en immateriele schade?

    Ik hoop erg dat iemand mij dit kan uitleggen.

    Alvast bedankt, Gr. Helma

  • cem

    Kijk ik ben voor 25% van algehele mens inv…verklaart heb 7500 Euro smartengeld ontvangen diverse operaties gehad 100% afgekeurd door diverse gak artsen.Loop slecht…..

    Maak voor je zelf maar een berekening.

  • MKT

    Dan heb jij het slecht getroffen met de tegenparij of een slechte belangenbehartiger gehad. Smartengeldbedragen worden vastgesteld aan de hand van vergelijkbare gevallen waarover de rechter zich heeft uitgesproken.

    Een globale rekenregel is echter, per percentage b.i. 750 Euro.

  • Mark van Dijk

    Beste Helma,

    Het percentage zegt op zichzelf niet veel. Vaak wordt dit gebruikt als hulpmiddel bij het bepalen van het smartengeld.

    Veel belangrijker is de vraag wat de medische beperkingen voor gevolgen hebben op bijvoorbeeld het werk, het huishouden en andere aspekten van het leven.

    Aan de hand van de beantwoording van deze vragen kunnen de schadepostebn worden berekend, rekening houdende met de redelijk geschatte toekomst.

    De resultaten van de medische expertise dient als onderbouwing van deze schadeposten.

    Overigens kan men de percentages helaas niet eenvoudigweg optellen. Hiervoor zijn speciale staffels.

    Veel succes.

    Mark van Dijk

  • cem

    Wat ik wel vreemd vind is dat ik op alle punten in het gelijk gesteld ben maar de bedragen die toegekend zijn zijn heel laag (verschil inkomen wao smart zelfwerkzaamheden enz)ongeveer 50%.Werkte voor het ongeval voor de gemeente dus ambtenaar ( loonschaal 8).

  • MKT

    Waarschijnlijk slechte belangenbehartiger gehad. Ik ken wel een goede belangenbehartiger, mocht je hier behoefte aan hebben.

  • Truus

    Moet dit niet zijn 7500 euro per procent blijvende invaliditeit? 750 euro klinkt wel erg weinig…

  • MKT

    Helaas niet. Het hangt natuurlijk van de aard en ernst van het letsel af. Maar deze laatste factoren zijn veelal verdisconteert in het percentage b.i. Een rekenregel is 750 Euro per procent b.i. waarbij een hoger percentage b.i., en dan moet u denken aan tientallen procenten, dit bedrag oploopt.

  • cem

    Truus schreef:

    >

    > Moet dit niet zijn 7500 euro per procent blijvende

    > invaliditeit? 750 euro klinkt wel erg weinig…

    We leven niet in Amerika.