aansprakelijk of niet?

  • rob

    ik heb op mijn werk in februarie een kzijn op mijn hoofd gehad wat los tegen de muur stond in de werk omgeving, ik heb er een whiples aan overgehouden, zit in de wao, ben mijn baan kwijt, nu nog 3 keer per week terapie en een uitzichtloos uitzicht op verbetering, mijn werkgever zegt niet aansprakelijk te zijn omdat hij zegt dat ik t kozijn waarschijnlijk niet goed had neergezet tegen de muur , dus t is eigen schuld ! en er word geen aansprakelijkheid erkent klopt dit juridisch?

    overigens heb ik t kozijn niet eens aangeraakt , het viel door t voorbij rijden van een zware heftruck ,

  • ptk

    je werkgever is volgens mij hier altijd voor verzekert ook al is het je eigen fout.

    volgens mij is je werkgever gewoon aansprakelijk.is er op je werk geen arbeids inspectie geweest dit is namelijk verplicht.bij een ongeval op de werkplek meestal gebeurt dat als er een ambulance bij is gekomen.en die maken dan een raport op

    ik heb zelf ook een ongeval gehad op mijn werk er is toen geen arbeids inspectie bij geweest.ik heb een goeie advodcaat die de aansprakelijkheid snel heeft weten te regelen.je kan vragen om een gesprek het eerste gesprek is vrijblijvend.en kost je niets.www.vitak.nl daar heb ik mijn advodcaat en zeer te vreden.ook al is het voor mij een eind weg ongeveer 300 km had ik mij geen betere kunnen wensen. en ze zijn lid van de vereninging van lsa.die hebben er echt heel veel verstand van.

    en die weten echt wat te doen wacht niet te lang.en laat even horen als het gelukt is.vriendelijke groet van der velde

  • rob

    t probleem is , ik heb een paar uur met collegas in de kantine gezeten, ik had steeds een black out vervolgens stuurden ze me naar huis toe, ik ben zelf direct naar de eerste hulp gegaan, daar bleek dat mijn ribben gekneusd waren en ik had een gat in mijn hoofd, er is geen arbeids inspectie ingeligd , en t kozijn is door mederwerkers direct de container ingegooid nu hebben ze gezegd tegen de expert , dat t een klein kozijntje was die ik zelf niet goed had neergezet dus eigen schuld t was een flinke van 2 meter breed en 250 hoog , merantie ik heb een letselschade advocaat , en die stuurt mij steeds de kopiien van de tegenpartij , t is gewoon schunnig, ik word zelf niet eens gehoord , je word er radeloos van

  • ptk

    volgens mij is jou advodcaat niet echt goed bezig.het is een lange weg moet ik toegeven maar als bij jou nog niet de aansprakelijkheid is toegezegt zou ik toch eens met dat buro gaan praten die ik in het vorige bericht al aangeduid heb vitak die helpen echt.en die zijn er voor jou.en die sturen je ouwe werkgever wel even een brief waar die zeker op reageert.mischien heb je ouwe collegas die jou verhaal kunnen bevestigen getuigen.sta je nog wat sterker.ook al is het je eigen schult je werkgever blijft verantwoordelijk alleen word het bedrag wat minder.maar je bent ten alle tijden verzekert op de werkplek.is je werkgever niet verzekert heeft hij een probleem.bel nou eens gewoon op en vraag om raad die weten alles.en die kunnen je vast wel helpen.ze hebben ook genoeg informatie op hun site.het gaat hier om jou.kom voor je zelf op. als je advodcaat niet veel uithaalt moet je een ander nemen.je hebt al veel schade gelopen.en in de toekoms word dat alleen maar meer.

    je moet een lange adem hebben voor dit soort gevallen zorg er ook wel voor mits het kan om getuigen verklaringen van je ex collegas.helpt altijd

    ik loop al bijna 2 jaar met een handicap.en voorschotten zijn al goed geregelt.

    meer info kan ik je niet meer geven.veel sucses en sterkte toegewenst

  • rob

    dank je voor je steun, ik ga er zeker direct mee aan de slag, ik krijg nu al vanaf februarie aleen maar steeds kopieen , dat er geen aansprakelijk heid word erkent doordat zij vol blijfen houden dat ik t zelf verplaatst hebt, dus ze zijn dan niet verantwoordelijk zeggen ze , t is om gek van te worden, t was een grote bouwmateriaalen groothandel voor de aannemers waar ik werkte , maar ik ga er mee aan de slag dank alvast ik laat t je weten

  • ptk

    Arbeidsongevallen zijn aan de orde van de dag. Vaak wordt door gebrek aan kennis nagelaten de geleden schade te vorderen. Slechts wanneer werknemers willens en wetens zelf het arbeidsongeval hebben veroorzaakt behoeft de werkgever de door hen geleden en te lijden schade niet te vergoeden. Wees er zo snel mogelijk bij. Ook in twijfel gevallen. het lijkt mij niet dat je graag een kozijn op je nek wil hebben.

    je werkgever moet het gewoon bij de verzekeraar leggen.en de verzerkeraar regelt het wel weer met je advocaat. ik kan mij niet voorstellen dat je dit willens en wetens

    zelf veroorzaakt heb. de advocaat die ik had vroeg ook direct om de polis van de verzekering die het bedrijf heeft. mijn advocaat heeft er vanaf het begin steeds bovenop gezeten.alleen het eind stadium duurt lang.maar dat is normaal bij dit soort zaken.bewaar alle gegevens en als het kan zoek getuigen die jou verhaal kunnen bevestigen. lukt het niet rechtszaak aanspannen je leeft maar 1 keer.

    je kan mij altijd op mijn naam klikken voor email.

    laatste advies kies advocaat virach of schuchmann je zult er geen spijt van hebben