lumpsumregeling

  • ria

    wie weet wat het betekent als een verzekering in een overlijdenschade regeling zegt dat een lumpsum regeling niet opportuun is

    Ik vraag me dit af wat zo,n regeling voor mij dan inhoudt, mijn man is in 2001 bij een bedrijfsongeval om het leven gekomen en de verzekering van het bedrijf komt met lage en a-sociale uitgangs punten om het schade bedrag zo laag mogelijk te houden.

  • Peter

    Schijnbaar wil de verzekeraar uw schade niet door middel van een afkoopsom ineens regelen maar uw schade periodiek (bijv. jaarlijks) uitbetalen.

    Uw schade, als nabestaande, (en misschien ook uw kinderen indien aanwezig) bestaat uit de derving van levensonderhoud. Dit zijn vrij ingewikkelde berekeningen en uw belangenbehartiger kan hier meer over vertellen.

    Peter

  • ria

    bedankt voor het antwoord , heb ik toch nog een vraagje mischien weet u dit ook.

    de verzekering wil de uitkering onder cessie laten plaats vinden omdat hun opdracht gevers regres zal voeren op de haar inziens aansprakelijke partij

    Ik maak daar op uit dat de verzekering het schade bedrag wil verhalen op het bedrijf, of zit het anders in elkaar ?

  • Peter

    Ja, dit kan het bedrijf zelf zijn maar ook bijv. (op de verzekeraar van) een aansprakelijke werknemer of andere partij.

    Gr.

    Peter

  • ria

    bedankt voor uw antwoordt, ik weet nu weer een beetje meer .

  • kaan

    Ik zou toch maar naar een advocaat stappen.

  • ria

    ik heb een belangenbehartiger, maar ik vindt het allemaal zo onnodig lang duren, Mijn man was op slag dood, de aansprakelijk heid is vast gesteld en er is maar een werkgever , alle gegevens over loon enz zijn bekend en berekend door het NRL, het is gewoon het bureau van de verzekering van het het bedrijf wat alles op de lange baan schuift, dat schijnt zo te horen in letselschade land die heren zijn er op uit om mij en mijn gezin nog meer ellende te bezorgen omdat zij een zo ,n klein mogelijk schade bedrag willen uitkeren Mijn man is tengevolgen van economische belangen van het bedrijf gedood, en hun verzekering is nu uit economische belangen bezig om ons leven te verzieken.

    wat een groot land is dit met zijn kruideniers mentaliteit bij dodelijke bedrijfsongevallen.