claimen?

  • michel

    hallo, ik heb ruim een jaar geleden een autoongeluk gehad waarbij ik van achteren werd aangereden, conclussie van artsen, neuroloog e.d. een whiplash de verzekering van de tegenpartij heeft schuld erkent. Nu dreig ik in de WAO te komen voor 100% hierbij moet ik dan een flink deel van mn salaris missen.Kan mijn rechtsbijstandsadviseur of ik zelf een claim indienen bij de tegenpartij dat het gemiste deel van mijn salaris wordt aangevuld? Alvast bedankt voor de reacties. Michel

  • Dineke Scholten

    Hallo Michel,

    Ik zit op dit ogenblik in het zelfde schuitje. Wacht nog op bericht van het UVW, zodra ik dat heb ontvangen, ga ik naar mijn letsel advocaat.

    Het lijkt mij niet meer als billik dat de loonderving door TP wordt vergoed.

    Maar ja die molens qua uitkering lopen zeer traag. Dus ik denk dat je geduld moet hebben, en zeker je rechtsbijstandadviseur of anders een goed letseladvocaat nemen.

    Dus succes

    Groetjes Dineke

  • michel

    ok dineke dank je wel voor je reactie en jij ook veel succes groeten Michel

  • letselexpert

    Michel,

    Ja dat is mogelijk. Je zult bij 100% a.o. een uitkering van 70% van je laatst verdiende bruto salaris ontvangen. De resterende 30% claim je bij de tegenpartij. Bovendien kun je gemiste promotiekansen, salarisverhogingen e.d. claimen. Ik raad je wel aan om e.e.a. door een letselschadedeskundige te laten doen omdat schade zoals gemiste promotiekansen wel goed onderbouwd dient te worden.

    Veel succes.

    De Letselexpert

  • Gerda

    Hoe kan het nu dat er zo vaak gezegd wordt dat er rekening moet worden gehouden met gemiste promotiekansen?

    Ik ben nu al een poos verwikkeld in een LS zaak en de tegenpartij slaat dit totaal in de wind!

    Gr. Gerda.

  • letselexpert

    Wijst jouw belangenbehartiger jou daar wel op? Het is een doodgewone normale schadepost hoor!. Je zult e.e.a. wel moeten aantonen door bijv. jouw opleidingsniveau, functie, beoordelingsgesprekken e.d.

    Gr.

    Letselexpert

  • anke

    Ook pensioen en dergelijke kun je claimen. Je kan eigenlijk alles claimen wat je zonder ongeval waarschijnlijk gehad zal hebben. Je moet het ongeluk zeg maar wegdenken. Alles echt alles wat je nu mist je kunt het zo gek niet bedenken is schade. Iemand anders heeft je dit aangedaan en zullen ervoor boeten…..

    gr anke

  • Franky

    De TP wacht graag totdat er iemand in een WAO situatie terecht komt en dus een flink deel van zijn salaris moet inleveren, des te eerder hopen zij dat iemand een schikking zal aannemen. Als jij een hele lange adem hebt en alle procedures die de TP je laat doorlopen, tot de psychologen toe, goed afwerkt, dan kun je ze goed uitkleden, maar het is niet makkelijk en kan zeker een jaar of 10 gaan duren.