duur van de afhandeling

  • Herminez

    Ik ben er erg benieuwd naar of er statistieken zijn over de tijd die een afhandeling van een letselschade kost. Ik ben nu ruim 8 jaar na mijn ongeval, waarbij ik letsel opliep, en ben nog volop bezig met de afwikkeling. Wat zijn de ervaringen van anderen? Wie kan hier iets over vertellen?

  • Marjolein

    Hoe lang een schade loopt hangt af van een aantal factoren. Onder andere het verloop van het herstel. Zo lang sprake is van letsel zal een zaak (meestal) niet worden afgewikkeld.

    Zo loopt de ene zaak een half jaar en de andere 10 jaar.

    Groeten Marjolein

  • anke

    Inderdaad verschilt heel erg. Mijn zaak loopt nu 9 jhaar, dat komt omdat ze het inkomensverlies nog niet vast kunnen stellen omdat ik nog studeer. Soms zal het letsel ook niet meer verdwijnen dan spreken ze ook wel van een medisch eindstadium en wordt er wel afgewikkeld.

    Maar vaak wordt niet langer aan de zaak gewerkt dan zo'n 10 jaar en dat is meer uitzondering dan regel…

    gr anke

  • ria

    Afhandeling van een letselschadezaak (in ons geval overlijdenschade zaak) duurt lang, ik vind onnodig lang. immers alle loongegevens zijn binnen een paar maanden bekend en op een medisch einddpunt hoeft niet gewacht te worden als iemand op slag dood is.

    Als nabestaanden wordt je door de houding van de verzekeringmaatschappijen en hun tussenpersonen nog eens extra zwaar belast in je rouwverwerkingsprocces.

    Verzekeringsmaatschappijen,( ik zie dat soort mensen als bureau aso,s) hebben er een geldelijk belang bij zo min mogelijk geld te hoeven uitkeren.

    daartoe trekken ze veel a-sociale standpunten uit de kast om mensen (nabestaanden )murf te maken.

    En dat kan allemaal maar in dit Nederland waar Geld de werkelijke Koning is .

  • anke

    ten eerste wat erg dat dat u moest overkomen…..

    Ten tweede klopt het wat u zegt mensen slachtofefrs c.q. nabestaanden worden dubbel belast als er een tegenpartij is. En de verzekerinsgmaatschappijen willen zo min mogelijk betalen……

  • Jaap Winters

    Hoi Herminez,

    Het is van veel factoren afhankelijk, zoals reeds vermeld. Ik ben sinds okt 2000 bezig. Nu zo'n 3,5 jaar. En ook ik weet dat 10 jaar geen uitzondering is.

    Groeten Jaap Winters

  • Jessica van den Berk

    10 jaar geleden heb ik een auto ongeluk gehad ook ik ben nog bezig met de afwikkelingen en eerlijk gezegt is het einde voorlopig nog niet in zicht.

    Geef de moet niet op want het kan nog even duren zie je wel.

  • Iris

    In uw geval hoeft zo'n zaak toch niet zo lang duren. Ik heb trouwens nog steeds een ongeval van 1994 in behandeling en het ziet er niet naar uit dat hier een eind aan komt. Maar in die tussentijd wordt er natuurlijk met regelmaat geclaimd.

    Erg triest dat men ipv rouwen met zulke toestanden bezig moet zijn.

    Ik wens u heel veel sterkte,

    Iris.

  • Patrick

    Hallo,

    Ik ben al sinds 1991 bezig met mijn zaak van mijn opgeval. En het einde is nog steeds niet in zicht ……………….

    Patrick.