gevolgen voor veroorzaker

  • Carin12

    Hallo,

    Ik heb een vraagje; als je een ongeluk hebt gehad en de andere partij is schuldig hieraan. Wat merkt deze persoon dan van het gebeuren? Hij of zij hoeft zelf niets te betalen aan onkosten, zal waarschijnlijk zijn of haar no claim kwijt zijn. Maar is dat alles?

    En wat gebeurt er als de auto waarin die persoon reed een lease auto van de werkgever is? En de letselschade, merkt de veroorzaker hier ook iets van?

    groeten van Carin

  • Evelien

    Hoi Carin,

    Ik was daar ook benieuwd naar, dus ik heb het aan mijn advocaat gevraagt.

    Je bent tot 2 miljoen euro verzekerd (meeste autoverzekeringen), dus als de schade onder dat bedrag valt merkt die persoon er niets van en gaat alleen meer premie betalen omdat hij zijn No claim kwijt is.

  • Carin12

    Dus hij of zij merkt er in feite weinig van.

    Het is natuurlijk ook onmogelijk om zelf het complete schadebedrag te betalen. Maar ik vind toch dat hij of zij er makkelijk van af kan komen.

    Nu heb ik het wel over de personen die het hadden kunnen voorkomen.

    Als je er helemaal niets aan kunt doen dan vind ik het toch anders.

    Maar als je een ongeluk veroorzaakt door stommiteiten of zo….tja, dan vind ik het misschien wel wat wrang.

  • Hak

    Nou nou niet helemaal

    stel dat iemand heeft gedronken ( en dan echt veel t eveel) hij merkt het wel degelijk als de verzekeraar de voorgeschoten kosten komt ophalen bij de veroorzaker.

  • Carin12

    De persoon die bij mij het ongeluk heeft veroorzaakt hoefde alleen maar een verklaring af te leggen. Deze verklaring was niet de waarheid waarna ze hem nog eens hebben gevraagd. Toen heeft hij de waarheid gesproken.

    Hij is opzettelijk gestopt midden op de weg. Hierdoor konden wij nog wel stoppen maar de meneer achter ons dus niet. Toen werden wij dus aangereden. Maar de voorste auto heeft dan toch het ongeluk veroorzaakt? Hij is toch enigszins ook schuldig?

    Maar hoef ik dan geen aangifte te doen?