eindelijk een partij met een letselschadevisie

  • marrit

    Eindelijk een partij die zich inzet voor letselschadeslachtoffers!

    Partij voor de Dieren

    Dit komt uit hun programma..

    Veel mensen beschouwen de uitwerking van het huidige rechtssysteem in toenemende mate als onrechtvaardig. De toegang tot het recht lijkt met name voorbehouden aan welgestelden die zich dure raadslieden kunnen veroorloven. Rechtspraak is lang niet altijd een bepaling van wie gelijk heeft in een rechtsgeding, maar van wie de langste adem heeft. Veel slachtoffers van letselschade zien zich genoodzaakt genoegen te nemen met een magere schikking omdat ze niet de mogelijkheid hebben tot een juridische krachtmeting met verzekeringsmaatschappijen. Klokkenluiders zien hun carrière en persoonlijk leven in veel gevallen geruïneerd, omdat er geen wettelijke bescherming voor ze is. Om die reden moet de toegang tot het recht hervormd worden.

    ———————————————————————————————————————-

    Mijn stem hebben ze…………..

  • Henk

    Wat heeft dit nou met letselschade te maken??

    Voor verkiezingspropagande zijn vast andere forums/websites

  • marrit

    nou Henk ik wordt nu al zo, n 5jr als letselschadeslachtoffer door de

    mangel gehaald door de TP ik heb ALLE politeike partijen aangeschreven of er iets gedaan kon worden aan de rechtspositie van LSslachtoffers de enige die

    ooit reageerde was L van der Laan .

    Verder niemand die het ooit de moeite waard

    vond om te reageren ….. Alleen dat wil ik mee zeggen..

  • carin12

    Een beetje off topic, maar is het normaal dat een TP het slachtoffer door de mangel haalt?

    Ik heb dit namelijk zelf nog niet meegemaakt, maar ben ook nog geen jaar letselslachtoffer. Dus wat niet is kan nog komen.

  • saskia

    Marrit, ik heb dezelfde - ontluisterende - ervaring. Hoogstens een mail dat ze het (ook) wel erg vinden. Zonder uitzondering, geen partij die echt actie onderneemt.

    Carin12: Off-topic? Vind ik niet. Misdragingen verzekeraars en vooral advocaten zouden op dit forum veel vaker aan de kaak moeten worden gesteld. De laatsten in juist zo erg, omdat je die in principe altijd moet kunnen vertrouwen. In mijn geval valt de TP niet eens veel te verwijten, de eigen advocaten des te meer! Combinatie van onverschilligheid, gebrek vakbekwaamheid en ervaring, onwil! No cure, maximum payment.

    Nee, normaal is het niet. Maar het komt beslist heel veel voor. Wees daar op voorbereid - ik wou dit ik tijdig was gealarmeerd.

  • F.J.C.Vermeer

    Het is inderdaad zo dat maar weinig politieke partijen zich wagen met dit onderwerp bezig te houden, al jaren word er geroepen dat er een wettelijk maximum moet komen met betrekking tot de maximale looptijd van een letselschadezaak (men vind 36 maanden een redelijke termijn)

    Er moet voldoende tijd zijn om alle aspecten van een zaak uitvoerig te kunnen onderzoeken, hetgeen zeer begrijpelijk is, maar in de praktijk blijkt dat het slachtoffer in kwestie vaak nogmaals geslachtofferd word

    Dat er nu eindelijk een partij is die durft op te komen voor ons slachtoffers is alleen maar toe te juichen, want al veel te lang zijn wij een ondergeschoven kindje.

    Verzekeringsmaatschappijen sollen maar met ons.

    Er zijn slachtoffers van letselschade die al meer dan 20 jaar bezig zijn om hun zaak rond te krijgen, te schandalig voor woorden.

    Er moet nu eindelijk klaarheid in deze problematiek worden gebracht en als de Partij voor de Dieren zich daar voor in wil spannen dan kunnen we dat alleen maar toejuichen