Wie weet?

  • Janbrazil

    Wie weet wat voor vergoeding word betaald, indien er door een ongeval geen normale sex bedreven kan worden. Niet alleen ben ik er de dupe van, maar mijn vriendin (meer dan 3 jaar) ook. Ik heb geen gevoel of controle meer in mijn totale onderlichaam. Dus ook geen gevoel meer bij het plassen of grote boodschap, waneer het begint of eindigd ( dus bijna incontent). En wat voor vergoeding er is voor mijn vriendin, die mij met alles moet helpen. Van mijn advocaat krijg ik hier nog geen antwoord op.

    Met vriendelijke groet,

    Jan

  • mr.B.L.Berkemeier

    Uw (naar ik aanneem deskundig letselschade-)advocaat is toch echt de persoon die deze vragen in het kader van afwikkeling van uw letelschade-procedure antwoord op zou moeten kunnen geven. Bij de bepaling van smartengeld als compensatie voor geleden pijn, de last van doorstane behandleingen, tijdelijke of blijvende beperkingen zullen uw advocaat en uw wederpartij zeker medische informatie en medische adviezen betrekken. Alle aangerichte medische (en psychische) schade bij elkaar opgeteld levert dan een basis op voor een smartengeldclaim als onderdeel van de totale schadevergoeding, waar ook nog posten als verlies van mogelijkheden om zelf passend inkomen te verdienen, niet vergoede kosten voor extra huishoudelijke hulp. Welke smartengeldvergoedingen Nederlandse rechters zoal toekennen bij het type letsel waardoor u zelf bent getroffen, inclusief ingrijpende lichamelijke en sexuele beperkingen en verliezen, is te lezen in een hele reeks voorbeelden in bijvoorbeeld het hoofdstuk “Heup- en bekkenletsel, beschadiging inwendige organen”, in de Smartengeldbundel uitgave 2006, uitgegeven door de ANWB. Die bundel kent uw advocaat natuurlijk ook, deze wordt immers in de letsleschadewereld veel geraadpleegd om aanknopingspunten te vinden voor de bepaling van smartengeldclaims. En ook over de mogelijkheid om extra inzet (mantelzorg) door familie, partner, etc. op een of andere manier in de schadevergoedingen mee te nemen, zal uw advocaat u zeker kunnen inlichten. Dat is zijn/haar normale taak, en het moet eigenlijk niet nodig zijn dat zulke vragen kennelijk via een openbaar prikbord moeten lopen.Dit zijn heel normale en met verzekeraars gewoon bespreekbare zaken in de letselschadepraktijk, waarbij iedere situatie verschilt, en inooit een algemeen geldig antwoord kan worden gegeven. Sterkte, Bob Berkemeier