aansprakelijkheid?

  • Minou

    In juni heeft iemand tijdens een sporttoernooi voor de grap mijn stoel omver getrokken. Ik heb daarbij mijn middenhandsbeentje gebroken. Je hoorde duidelijk een knak die niet van de stoel was. Ik ben nog achter die jongen aangegaan, omdat ik erg boos was. Ik struikelde daarbij, maar mijn hand was toen zeker weten al gebroken.

    Ik heb ruim een half jaar met de verekeringsmaatschappij van hem in de clinche gelegen. Vandaag kreeg ik dus een brief dat niet vast staat wanneer de schade precies is ontstaan. De verklaringen van de getuigen komen niet overeen. De veroorzaker heeft zelf een verklaring afgegeven en een vriend van hem ook. Ikzelf en 3 anderen hebben verklaard dat er na de val uit de stoel een harde knak te horen was en dat ik daarbij mijn vingers scheef had staan.

    Zij stellen nu dat geen sprake is van een onrechtmatige daad en dat ze mij geen schade vergoeden die inmiddels flink is opgelopen.

    Maak ik nog een enkele kans? Mijn verklaring en die van anderen worden totaal genegeerd. De verzekeraar heeft iemand bij mij thuis langs gestuurd en die zei nog: het maakt niet uit wanneer het voorval heeft plaatsgevonden.

    Inmiddels heb ik een advocaat in de arm genomen maar ik heb mijn twijfels. ik heb nu de verklaringen gezien van de tegenpartij en die kloppen totaal niet. Hij zegt dat hij wel mijn stoel onderuit heeft getrokken maar dat ik pas toen ik achter hem aanliep en hem beet wilde pakken struikelde omdat hij mij in zijn val meenam. Eerder verklaarde hij via mail aan mij dat IK struikelde en toen viel. Er klopt niks van het verhaal, maar wat mijn advocaat ook schrijft aan de verzekeraar er wordt geen aansprakelijkheid erkent. Maak ik nog wel kans??? Ik wil niet nog meer kosten maken als het een uitgemaakte zaak is.

    Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat meer zeggen?

    De tegenpartij ontkent niet mij van de stoel te hebben getrokken, maar zegt wel dat ik pas later mijn hand brak. Zijn verzekeraar gaat hier uiteraard in mee.

  • Minou

    aanvulling:

    De tegenstrijdigheid zit hem in het feit dat hij de stoel voor de grap omver heeft getrokken. Ik heb verklaard dat ik toen mijn hand gebroken heb, mijn vingers stonden over elkaar heen en er was duidelijk een krak te horen (hebben al mijn getuigen verklaard). Daarna ben ik opgestaan werd boos en wilde naar hem toe. Ben daarbij gestruikeld omdat ik niet meer zag waar ik liep en door de grond ging van de pijn. De tegenpartij zegt dat ik toen gevallen ben en mijn hand daar misschien wel gebroken heb. Maar zeker weten doet hij dat niet. Dus zegt de verzekeraar: het is onduidelijk wanneer u de hand gebroken heeft en dus sluiten wij het dossier.

  • Mark

    U hebt een advocaat ingeschakeld, schrijft u in uw eerste bericht.

    Is hij/zij niet deskundig genoeg om u te helpen?

    Zo ja, vraag het hem/haar.

    Zo nee, zoek een ander!

  • minou

    Dat heeft er niets mee van doen. Ik hoor graag andere meningen opdat ik een juiste belissing kan maken.

  • Eddie

    Als eisende partij dient u te bewijzen dat uw wederpartij jegens u onrechtmatig heeft gehandeld en dat hij u u daardoor schade heeft toegebracht. Als dat vast staat dient uw wederpartij (of diens verzekeraar) de schade te vergoeden.

    Vanzelfsprekend kunt u (of uw belangenbehartiger) over de waarde van de diverse verklaringen overleggen met de verzekeraar van de wederpartij. Mocht u hier niet uitkomen en uw belangenbehartiger de zaak wel sterk genoeg vinden, kunt u besluiten tot een voorlopig getuigenverhoor. De verklaringen van de betrokkenen en de getuigen worden dan

    Aangezien ik de verklaringen van betrokkenen en de getuigen niet ken, kan ik mijn visie niet geven over de vraag in hoeverre u een sterke zaak heeft.