Vraagje over 75 % restklachten na ongeval

  • Jochem.

    Dag mensen hier op deze site, ik heb een vraagje na heel veel gelezen te hebben hier op deze site maar er niets over heb kunnen vinden, het volgende wilde ik graag weten , ik heb een redelijk zwaar bedrijfsongeval gehad op de bouw ,na meerdere onderzoeken zijn mijn restklachten dus 75% te danken aan het ongeval, wat betekend dat nu precies wat betreft de letselschade-claim, ik bedoel , krijg ik nu

    75 % uitbetaald van elke euro die ik aan inkomstenderving heb opgelopen door het ongeval ?, of betekend dit helemaal iets anders ,wie wil mij dit even uitleggen hoe dat zit met die 75% restklachten NA en DOOR het ongeval .

    Mvg Jochem.

  • Jochem

    ?? Is er dan nieman die hier een antwoord op kan geven ??

    Mvg Jochem

    Jochem. schreef:

    >

    > Dag mensen hier op deze site, ik heb een vraagje na heel veel

    > gelezen te hebben hier op deze site maar er niets over heb

    > kunnen vinden, het volgende wilde ik graag weten , ik heb een

    > redelijk zwaar bedrijfsongeval gehad op de bouw ,na meerdere

    > onderzoeken zijn mijn restklachten dus 75% te danken aan het

    > ongeval, wat betekend dat nu precies wat betreft de

    > letselschade-claim, ik bedoel , krijg ik nu

    > 75 % uitbetaald van elke euro die ik aan inkomstenderving heb

    > opgelopen door het ongeval ?, of betekend dit helemaal iets

    > anders ,wie wil mij dit even uitleggen hoe dat zit met die

    > 75% restklachten NA en DOOR het ongeval .

    >

    > Mvg Jochem.

  • marjolein

    Hallo Jochem,

    Ik denk dat nog niemand op jouw bericht heeft gereageerd, omdat je niet een heel duidelijke situatie schetst.

    Jij zegt, dat sprake is van 75 % restklachten door het ongeval. Dus blijkbaar zijn er nog andere klachten. Van belang is te weten, welke klachten jij ervaart. Enerzijds door het ongeval en anderzijds de eventuele andere klachten. Misschien heb ik jou niet helemaal goed begrepen. Excuses dan alvast. Misschien wil jij dan een duidelijkere situatie schetsen.

    Groetjes,

    Marjolein

  • Jochem

    Hoi, en allereerst bedankt voor jou reactie Marjolein.

    Ik bedoel dus dat de klachten die ik heb voor 75% te wijten zijn aan het ongeval , die andere 25% ben ik dus ,,gezond,, en hoe word dit nu berekend ??

    Stel ik heb 100 euro loonderving opgelopen , krijg ik dan 75 euro vergoed van die 100 euro , of zit het toch anders in elkaar .Misschien had ik het geen restklachten moeten noemen, maar snapt u het nu wel !!

    B.V.D Jochem.

    marjolein schreef:

    >

    > Hallo Jochem,

    >

    > Ik denk dat nog niemand op jouw bericht heeft gereageerd,

    > omdat je niet een heel duidelijke situatie schetst.

    >

    > Jij zegt, dat sprake is van 75 % restklachten door het

    > ongeval. Dus blijkbaar zijn er nog andere klachten. Van

    > belang is te weten, welke klachten jij ervaart. Enerzijds

    > door het ongeval en anderzijds de eventuele andere klachten.

    > Misschien heb ik jou niet helemaal goed begrepen. Excuses dan

    > alvast. Misschien wil jij dan een duidelijkere situatie

    > schetsen.

    >

    > Groetjes,

    >

    > Marjolein

  • Eddie

    Helaas is de situatie en de specifieke vraag me nog steeds niet geheel duidelijk. Is er sprake van 75% arbeidsongeschiktheid (raar percentage) of 75% BI (dat mag ik niet hopen) of wordt nog iets anders bedoeld?

    De aansprakelijke verzekeraar dient de schade die verband houdt met het letsel dat u door het ongeval opliep te vergoeden. Als u daardoor niet in staat bent om te werken, wordt het verlies van verdienvermogen volledig vergoed. Is men van mening dat er nog een gedeeltelijke verdiencapaciteit bestaat, dan is het de verantwoordelijkheid van het UWV en/of de verzekeraar om u te begeleiden naar passende arbeid.

    Uw schade wordt vastgesteld door uw huidige situatie (situatie met ongeval) te vergelijken met de situatie zoals die zou zijn geweest als het ongeval niet had plaatsgevonden.

    Ik ga er vanuit dat dit de vraag niet helemaal beantwoordt, maar wellicht dat aanvullende vragen van uw kant wat meer duidelijk maken wat u echt wil weten.

  • Jochem

    Goedemorgen, ik kom steeds iets meer te weten, dank u .

    Ik ben dus nu volledig arbeidsongeschikt verklaart 80/100 % WAO , wat ik met die 75 % restklachten bedoel, dit heeft een onafhankelijke psychiater die mij heeft onderzocht wat nodig was voor de letselschade zaak dus beoordeeld en op papier gezet ,ik heb (toen) begrepen dat dit heeeel erg gunstig was voor mij dat het op 75% is uitgekomen omdat deze vaak niet zo hoog word ingeschat zei mijn letselschade advocaat, ik heb last van PTSS en nog zo´n ander soort klacht wat ik niet meer precies weet hoe ze dit noemde.(wil het wel even opzoeken hoor!!).

    Hoop dat u nu weet wat ik er mee bedoelde , ja sorry dat ik het zo slecht had uitgelegt .

    Maar goed, ik lees u of jullie reactie wel weer hoop ik .

    Wat bedoelde u trouwens met (dat mag ik niet hopen).,wilt u mij dit uitleggen, misschien is er iets wat ik niet weet of wist ?

    Mvg Jochem.

    Eddie schreef:

    >

    > Helaas is de situatie en de specifieke vraag me nog steeds

    > niet geheel duidelijk. Is er sprake van 75%

    > arbeidsongeschiktheid (raar percentage) of 75% BI (dat mag ik

    > niet hopen) of wordt nog iets anders bedoeld?

    >

    > De aansprakelijke verzekeraar dient de schade die verband

    > houdt met het letsel dat u door het ongeval opliep te

    > vergoeden. Als u daardoor niet in staat bent om te werken,

    > wordt het verlies van verdienvermogen volledig vergoed. Is

    > men van mening dat er nog een gedeeltelijke verdiencapaciteit

    > bestaat, dan is het de verantwoordelijkheid van het UWV en/of

    > de verzekeraar om u te begeleiden naar passende arbeid.

    >

    > Uw schade wordt vastgesteld door uw huidige situatie

    > (situatie met ongeval) te vergelijken met de situatie zoals

    > die zou zijn geweest als het ongeval niet had plaatsgevonden.

    >

    > Ik ga er vanuit dat dit de vraag niet helemaal beantwoordt,

    > maar wellicht dat aanvullende vragen van uw kant wat meer

    > duidelijk maken wat u echt wil weten.

  • marjolein

    Hoi Jochem,

    BI staat voor blijvende invaliditeit. Bij blijvend letsel wordt (als sprake is van een medische eindtoestand) een percentage BI toegekend, waarbij een gezond persoon op 100 % wordt gesteld. 75 % betekend dus flink geinvalideerd.

    Ik vroeg mij trouwens af hoe lang geleden het ongeval jou is overkomen en of jij een belangenbehartiger hebt. Deze persoon kan namelijk al jouw vragen beantwoorden.

    Marjolein

  • Jochem

    Ik had nog iets vergeten ,U vroeg mij hoe lang het ongeval nu geleden is , het ongeval is in Nov 2002 geweest , en heb een kleine 8 maanden later een goede letselschade-advocaat ingeschakeld met tot nu toe een goed resultaat, ze zijn nu bijna zover dat de zaak binnenkort moet worden afgerond en dat de tegenpartij (die meneer die voor de tegenpatij werkt ) probeerd volledig mee te gaan werken en het zelfs toe gaf tegenover de advocaat dat er een eind aan moet komen en het afgehandeld moet gaan worden, maar hoe lang dit weer zal gaan deuren is ook nog weer de vraag, weet U misschien hoe lang het dan nu nog zo ongeveer kan gaan deuren ?

    marjolein schreef:

    >

    > Hoi Jochem,

    >

    > BI staat voor blijvende invaliditeit. Bij blijvend letsel

    > wordt (als sprake is van een medische eindtoestand) een

    > percentage BI toegekend, waarbij een gezond persoon op 100 %

    > wordt gesteld. 75 % betekend dus flink geinvalideerd.

    >

    > Ik vroeg mij trouwens af hoe lang geleden het ongeval jou is

    > overkomen en of jij een belangenbehartiger hebt. Deze persoon

    > kan namelijk al jouw vragen beantwoorden.

    >

    > Marjolein

  • Jochem

    Ik meende een keer opgevangen te hebben , dat de advocaat zei dat , door dat ik dus een restklacht over heb gehouden van die 75% er ook maar voor 75% word uitgekeerd, kan dit kloppen of bedoelden zij iets anders , bedoelen ze hier dan het inkomstenderving mee of de schadeclaim of hoe nummen ze dat andere ook alweer hahaha, weet het even niet meer

    Mvg Jochem

    Jochem schreef:

    >

    > Ik had nog iets vergeten ,U vroeg mij hoe lang het ongeval nu

    > geleden is , het ongeval is in Nov 2002 geweest , en heb een

    > kleine 8 maanden later een goede letselschade-advocaat

    > ingeschakeld met tot nu toe een goed resultaat, ze zijn nu

    > bijna zover dat de zaak binnenkort moet worden afgerond en

    > dat de tegenpartij (die meneer die voor de tegenpatij werkt )

    > probeerd volledig mee te gaan werken en het zelfs toe gaf

    > tegenover de advocaat dat er een eind aan moet komen en het

    > afgehandeld moet gaan worden, maar hoe lang dit weer zal gaan

    > deuren is ook nog weer de vraag, weet U misschien hoe lang

    > het dan nu nog zo ongeveer kan gaan deuren ?

    >

    > marjolein schreef:

    > >

    > > Hoi Jochem,

    > >

    > > BI staat voor blijvende invaliditeit. Bij blijvend letsel

    > > wordt (als sprake is van een medische eindtoestand) een

    > > percentage BI toegekend, waarbij een gezond persoon op 100 %

    > > wordt gesteld. 75 % betekend dus flink geinvalideerd.

    > >

    > > Ik vroeg mij trouwens af hoe lang geleden het ongeval jou is

    > > overkomen en of jij een belangenbehartiger hebt. Deze persoon

    > > kan namelijk al jouw vragen beantwoorden.

    > >

    > > Marjolein

  • marjolein

    Ik weet niet wat jouw advocaat bedoelde. Wat jij nu schrijft komt mij in ieder geval niet bekend voor. Ik zou gewoon jouw advocaat om opheldering vragen. Ik kan je helaas niet verder helpen.

    Hoe lang het nog gaat duren voordat de kwestie is afgewikkeld kan niemand jou vertellen. Dat is afhankelijk van diverse factoren. Ook hiervoor zou ik gewoon eens informeren bij de advocaat. Misschien is er al een regelingsvoorstel gedaan.

    Succes ermee.

    Groeten Marjolein