Voorschot etc.

  • Petr@

    Goedemiddag,

    Kan iemand mij uitleggen wat de volgende zinsnede precies inhoudt?

    “voorschot onder algehele titel ad. ? xxxx geïndiceerd”

    m.n. die “algehele titel” ????

    Alvast bedankt!

  • Flipje uit Tiel

    Een schade kan uit veel componenten bestaan. Ik noem bv verlies aan verdienvermogen, huishoudelijke hulp, smartengeld, reiskosten, verlies aan zelfwerkzaamheid etc etc.

    De verzekeringsmaatschappij verstrekt een voorschot op de totale schade verstrekken. Je kan het voorschot benoemen “voorschot huishoudelijke hulp € xx,=”en “voorschot reiskosten € xx,=” en ga zo maar door. Het is nogal wat rekenwerk om bij elk voorschot te vermelden waarop bevoorschot wordt. Daarom doen zij het als “voorschot onder algemene titel”

  • Petr@

    Bedankt voor uw reactie!

    Ik begrijp dat een voorschot uit diverse componenten kan bestaan. Het ging mij dan ook m.n. om “algeHele titel”; ik zie dat u schrijft onder “algeMene titel” …. wat is het verschil tussen die twee?

    De term algeHele titel ben ik nog niet tegengekomen …….. vandaar mijn vraag.

  • Flipje uit Tiel

    er is geen verschil

  • an

    Onder algemene titel wil niets anders zeggen dan dat er geen naamplaatje aan verboden is, het houdt verder niets in. Alleen als ze bv een voorschot geven op het smartengeld, dan wordt dit expliciet vermeld, zodat men kan zien waar het onder valt

    gr an