vraag

  • danice

    Ik vraag mij het volgende af……door een autongeval ben ik nu mijn baan kwijt en krijg nu een wia uitkering,dit ligt onder t minimum,en omdat ik samen woon,worden we aangevuld met een bijstandsuitkering.

    Nu vraag ik mij af,een keer in de zoveel tijd (en daar is echt geen touw aan vast te knopen)krijg ik een voorschot (en dat is ook geen vast bedrag)en wanneer ik het volgende krijg,is maar de vraag………..kan de uitkerings instantie deze voorschot zien als inkomen??(want in die voorschot zit ook gedeeltelijk loonsverlies in)…..zoja,dan zou het betekenen,dat we geen bijstand meer krijgen,onder het sociaal minimum komen,en de tp kan/wil deze voorschot niet maandelijks aanvullen,of 1 keer in de 3 maand.

    zon voorschot kan toch niet worden gezien als inkomen??Of wel omdat er een stukje loosverlies inzit (maar hoeveel staat er niet bij als ik de voorschot krijg,dan staat er “voorschot onder algemene titel”

    wie weet hier antwoord op??

    (ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neer gezet)

  • wim

    Beste danice,

    Ik heb zelf in ook z,on situatie gezeten voordat bekend was wat mijn wao uitkering was daar ging 3 jaar overheen,eerst krijg je een tijdelijke uitkering (voorschot) daarna een definatieve uitkering en wordt ook bekend gemaakt voor hoeveel procent je bent afgekeurd.

    Vraag heb je geen inkomstedervings verzekering en een wao hiaat verzekering??

    Daar kan je dus aanspraak op maken.

    sterkte

    wim

  • marjolein

    Hallo Danice,

    Als je een WW- of WAO-uitkering krijgt, dan maakt het in principe niet uit, of je een voorschot krijgt.

    Dit geldt wel voor een bijstanduitkering. Je hebt kans, dat als de sociale dienst er achter komt, dat er bedragen worden gestort, dit wordt gekort op jouw uitkering. Vraag je belangenbehartiger om hulp. Een bepaald bedrag per jaar mag je (zonder risico voor je uitkering) ontvangen. Informeer eens bij de sociale dienst hiernaar.

    Groeten Marjolein

  • Maikel

    Als jij gekort word door de sociale dienst als jij word bevoorschot door een letselschade , dan is het de taak voor de advocaat om hier iets aan te doen, jij hebt immers recht op elke cent dat jij minder hebt aan inkomstenderving na het ongeval, jij hebt recht op het loon (inkomsten) dat jij had een dag VOOR het ongeval, en als jij dus zo af en toe word bevoorschot dit mag worden aangerekend als extra inkomen, tuurlijk snap ik de sociale dienst ook wel, maar dit hoort de tegenpartij jou gewoon weer te vergoeden in wilke uitkeringsinstantie jij ook maar mag zitten, jij mag hier niet onder lijden en hoort ook nog een balastingsgarantie te hebben, zelf belasting hoef jij er niet over te betalen, dit is allemaal voor de rekening van de tegenparij.

    Jij hebt immers niet om een ongeval gevraagt en zeker niet naar een lager inkomen dan dat jij nu hebt/krijgt.

    Mvg slachtoffer van een bedrijfsongeval en ik weet waar ik over praat.

    marjolein schreef:

    >

    > Hallo Danice,

    >

    > Als je een WW- of WAO-uitkering krijgt, dan maakt het in

    > principe niet uit, of je een voorschot krijgt.

    >

    > Dit geldt wel voor een bijstanduitkering. Je hebt kans, dat

    > als de sociale dienst er achter komt, dat er bedragen worden

    > gestort, dit wordt gekort op jouw uitkering. Vraag je

    > belangenbehartiger om hulp. Een bepaald bedrag per jaar mag

    > je (zonder risico voor je uitkering) ontvangen. Informeer

    > eens bij de sociale dienst hiernaar.

    >

    > Groeten Marjolein