schadeafwikkeling

  • j v dongen

    hallo mensen even een update plaatsen omdat ik hier al een hele tijd niet meer ben geweest ik was verwikkeld met een schade met centraal beheer .heb een autoongeluk gehad 12 jaar geleden een toen een been fractuur opgelopen nu heb ik na die 12 jaar de zaak eindelijk kunnen afwikkelen op een redelijke wijze niet qua tijd maar qua voorstel waar ik op ben ingegaan dus mensen om een lang verhaal kort te houden laat je goed informeren over allerlei zaken vooral op gebied van loonderving en bederfde levensvreugd waar ik hier niemand over hoor maar wel degelijk moet worden meegenomen in de schade.dus laat je niet zomaar iets aansmeren als ze zeggen dit is een goed voorstel maar heb veel geduld echt veel geduld de maatschappijen hebben geld genoeg ze reserveren het zelfs als ze een schade in behandeling nemen leert de ervaring bijvoorbeeld als ze zeggen een voorstel van bv 10000 is veel geld maar niet als de totale schade meer als 100.000 bedraagt als u zegt ok bij 10.000 dan is de maatschappij gelukkig dus bij deze denk goed na neem een goede advocaat en nogmaals heb geduld stertkte met al jullie zaken mvg j v dongen.

  • Maikel

    Hoi, gefeliciteerd met de afkoop en goede afloop van uw zaak.

    Ik moet u zeggen dat ik ook een letselschadezaak heb lopen en ben al die tijd ( nu 4 jaar) gelukkig heel goed bevoorschot door mijn advocaat wat betreft mijn loonderving , zeker moeten die zaken allemaal worden meegeteld waarover jij het hebt loonderving/levensvreugde enz.., mensen gaan vaak accoord omdat zij vaak door zo´n ongeval financieel in de problemen zijn gekomen, ik heb gezegt tegen de advocaat dat ik nog liever mijn huis verkoop in plaaats van dat ik accoord ga met een (voor hun zogenaamd) hoog bedrag, je moet wel rekenen dat je er je hele verdere leven er mee moet doen ,waar sommige mensen niet aan denken , want je kan NOG verder afglijden wat betreft jou klachten of gezondheid, en laat nooit de zaak geheel afkopen , vraag aan uw advocaaat dat de uitbetaling ondervoorbehoud moet zijn opgesteld, want STEL!!…jij gaat in de toekomst minder verdiennen door dat je er slechter aan toe bent kwa gezonheid enz..en jij daar door kans hebt dat je WEER minder inkomen gaat krijgen jij in iedergeval weer kan melden bij uw advocaat met uw nieuwe loonderving waar u niet om hebt gevraagt en dus u weer een bedrag uitbetaald hoort te krijgen op uw nieuwe huidige inkomen , en als u de zaak geheel afkoopt met een “leuk”bedrag kan u nergens meer aanspraak op maken, vraag bij een eventuele uitbetaling ook bij uw advocaat voor een belasting garantie, dat wil zeggen dat als u in de toekomst word aangeslagen omdat u een keer een “leuk”bedrag hebt uitgekeerd gekregen u daar GEEN belasting over hoeft te gaan betalen, het bedrag dat u uitgekeerd hebt gekregen is uw netto loonverlies/derving , ga met een eventuele aanslag van de belasing naar uw advocaat en die zorgt dat het word kwijtgescholden voor u en dit dus voor rekening van uw tegenpartij/verzekering is .

    Gr Maikel.

    j v dongen schreef:

    >

    > hallo mensen even een update plaatsen omdat ik hier al een

    > hele tijd niet meer ben geweest ik was verwikkeld met een

    > schade met centraal beheer .heb een autoongeluk gehad 12 jaar

    > geleden een toen een been fractuur opgelopen nu heb ik na die

    > 12 jaar de zaak eindelijk kunnen afwikkelen op een redelijke

    > wijze niet qua tijd maar qua voorstel waar ik op ben ingegaan

    > dus mensen om een lang verhaal kort te houden laat je goed

    > informeren over allerlei zaken vooral op gebied van

    > loonderving en bederfde levensvreugd waar ik hier niemand

    > over hoor maar wel degelijk moet worden meegenomen in de

    > schade.dus laat je niet zomaar iets aansmeren als ze zeggen

    > dit is een goed voorstel maar heb veel geduld echt veel

    > geduld de maatschappijen hebben geld genoeg ze reserveren het

    > zelfs als ze een schade in behandeling nemen leert de

    > ervaring bijvoorbeeld als ze zeggen een voorstel van bv 10000

    > is veel geld maar niet als de totale schade meer als 100.000

    > bedraagt als u zegt ok bij 10.000 dan is de maatschappij

    > gelukkig dus bij deze denk goed na neem een goede advocaat en

    > nogmaals heb geduld stertkte met al jullie zaken mvg j v

    > dongen.

  • j v dongen

    hallo maikel dank voor je reactie de afoop is goed geregeld ook de belasting garantie dus alles is goed afgewikkeld maar voor andere mensen hier die net een paar maanden dan wel jaren bezig zijn is geluld een schone zaak enook een goede letselschade advocaat voor de mensen die er 1 zoeken heb ik nog een aanrader heb er zelf goede ervaringen mee nou ja kan ook niet anders na 12 jaar haha maar goed hoop dat er mensen mee gebaat zijn met de info en vragen zijn altijd welkom mvg j v dongen.

  • merel

    Gefeliciteerd met de goede afloop.

    Door uw verhaal besef ik dat ik bijna de boot in ben gegaan door met een bedrag accoord te gaan. Ik heb 2 jaar geleden een ongeluk gehad, waar ik momenteel nog mee geconfronteerd wordt. Ik heb nooit aan bederfde levensvreugd gedacht. Niet alleen voor mij maar mn hele gezin heeft op z'n kop gestaan.

    Ik ben in eerste instantie met een bedrag accoord gegaan (schijntje hoor) en nu schrijft mijn advocaat dat ze er wel mee accoord gaan maar omdat zijn rekening zo hoog is willen ze het met 2000 verminderen. Ook het bedrag wat ik al ontvangen heb om de gemaakte kosten te dekken (artsen e.d,.) wordt bij het bedrag opgeteld.

    Het komt erop neer dat mijn advocaat meer krijgt dan ik. Ik zat dus te twijfelen of ik het moest accepteren dat tegenvoorstel (op zijn aanraden) maar uw verhaal heeft me aan het denken gezet. Ze willen mijn dossier sluiten met 5000 euro schadevergoeding en totaal geen rechten voor de toekomst. Ook aan de belasting heb ik niet gedacht. Ik krijg nu spijt dat ik met deze advocaat in zee ben gegaan, hij heeft zijn geld verdiend en wat hem betreft kan de zaak gesloten worden.

  • Maikel

    Dankje Merel,

    Kijk bijv eens op de volgende link www.verkeersongeval.nl/moxie/letsel/letsel_14/index.shtml

    Daar lees je hoe het moet en waar je op moet letten ,en ook wat de toekomst/schade zal zijn en je NOOIT moet laten afschepen met een afkoopsom .

    Maar als jij eenmaal accoort bent gegaan met het bedrag waarvoor jij ook getekent hebt , is er niet meer op om op terug te komen.

    Gr Maikel.

    .merel schreef:

    >

    > Gefeliciteerd met de goede afloop.

    > Door uw verhaal besef ik dat ik bijna de boot in ben gegaan

    > door met een bedrag accoord te gaan. Ik heb 2 jaar geleden

    > een ongeluk gehad, waar ik momenteel nog mee geconfronteerd

    > wordt. Ik heb nooit aan bederfde levensvreugd gedacht. Niet

    > alleen voor mij maar mn hele gezin heeft op z'n kop gestaan.

    > Ik ben in eerste instantie met een bedrag accoord gegaan

    > (schijntje hoor) en nu schrijft mijn advocaat dat ze er wel

    > mee accoord gaan maar omdat zijn rekening zo hoog is willen

    > ze het met 2000 verminderen. Ook het bedrag wat ik al

    > ontvangen heb om de gemaakte kosten te dekken (artsen e.d,.)

    > wordt bij het bedrag opgeteld.

    > Het komt erop neer dat mijn advocaat meer krijgt dan ik. Ik

    > zat dus te twijfelen of ik het moest accepteren dat

    > tegenvoorstel (op zijn aanraden) maar uw verhaal heeft me aan

    > het denken gezet. Ze willen mijn dossier sluiten met 5000

    > euro schadevergoeding en totaal geen rechten voor de

    > toekomst. Ook aan de belasting heb ik niet gedacht. Ik krijg

    > nu spijt dat ik met deze advocaat in zee ben gegaan, hij

    > heeft zijn geld verdiend en wat hem betreft kan de zaak

    > gesloten worden.

  • merel

    Fijn dat je zo snel reageert.

    Nee ik heb niets getekend, heb een voorstel ontvangen van mijn schadeletselbureau die heb ik een brief heb gestuurd dat ik accoord ga met het bedrag van 7000 euro (wil het eigenlijk afsluiten), Nu schrijft dat schadeletselbureau me terug dat de tegenpartij accoord gaat met het gevraagde bedrag, maar dat ik het niet krijg omdat de rekening van het schadeletselbureau te hoog is 6200 euro. De tegenpartij wil het afkopen met 5000 euro. Ze raden me aan om hiermee accoord te gaan maar ik heb nog geen brief teruggestuurd, voel me nl. een beetje knap in de maling genomen nu.

  • j v dongen

    hai merel zo als we al zeiden is geduld een schone zaak ook in jou geval denk ik zo maar goed ken de inhoud van jou zaak natuurlijk ook niet zou ten eerste een second opinion vragen bij een andere letselschade advocaat om er voor te zorgen dat ze je niet zomaar met een kleuin bedrag af schepen. want het lijkt me dat ze bij jou echt in hun vuistje lachen en een groot feest zullen gaan geven mischien wel met beide partijen want wees daar ook op bedacht nou hoop dat je er mee veder kunt sucsses van deze zijde mvg j vdongen.

  • Maikel

    Hoi Merel,

    Ik snap niet dat jij die advocaat kosten enz.. van het bedrag dat jij krijgt of gekregen hebt ook nog eens moet betalen, ik heb het bedrag ineens tot aan mijn 65e levensjaar uitgekeerd gekregen , maar die BGK (buiten gerechtelijke kosten) en alle andere gemaakte kosten die zijn gemaakt door de letselschadeadvocaat werden telkens door de tegenparij om het kwartaal netjes aan de advocaat betaald en dat was allemaal buiten mijn schadeclaim om, dus de tegenpartij moest om het kwartaal de kosten rechtstreeks overmaken aan de letselschadeadvocaat.

    Als ik jou was zou ik NIET accoort gaan met dit bedrag wat zij voorstellen, dan laat het maar een rechtzaak worden, weet zeker dat zij dat nooit zover willen laten komen en jij er dan beter van af komt dan dat jij er mee accoort zult gaan.

    Denk verder dan 1 of 2 jaar inkomstenderving, je toekomst ,zal je wel weer aan het werk komen enz enz…

    merel schreef:

    >

    > Fijn dat je zo snel reageert.

    > Nee ik heb niets getekend, heb een voorstel ontvangen van

    > mijn schadeletselbureau die heb ik een brief heb gestuurd dat

    > ik accoord ga met het bedrag van 7000 euro (wil het eigenlijk

    > afsluiten), Nu schrijft dat schadeletselbureau me terug dat

    > de tegenpartij accoord gaat met het gevraagde bedrag, maar

    > dat ik het niet krijg omdat de rekening van het

    > schadeletselbureau te hoog is 6200 euro. De tegenpartij wil

    > het afkopen met 5000 euro. Ze raden me aan om hiermee accoord

    > te gaan maar ik heb nog geen brief teruggestuurd, voel me nl.

    > een beetje knap in de maling genomen nu.

  • Maikel

    Dat bedoel ik maar.

    Heel goed gezegt J.v. Dongen.

    j v dongen schreef:

    >

    > hai merel zo als we al zeiden is geduld een schone zaak ook

    > in jou geval denk ik zo maar goed ken de inhoud van jou zaak

    > natuurlijk ook niet zou ten eerste een second opinion vragen

    > bij een andere letselschade advocaat om er voor te zorgen dat

    > ze je niet zomaar met een kleuin bedrag af schepen. want het

    > lijkt me dat ze bij jou echt in hun vuistje lachen en een

    > groot feest zullen gaan geven mischien wel met beide partijen

    > want wees daar ook op bedacht nou hoop dat je er mee veder

    > kunt sucsses van deze zijde mvg j vdongen.

  • Y Boelens

    Na een eenzijdig skiongeval heb ik alle kosten vergoed gekregen via mijn reisverzekering. Nu zat er ook een ongevallen dekking bij en na een kruisband operatie functioneer ik weer goed. Ik krijg 900 euro en daarbij komt de aanbieding dat ik 4500 euro kan krijgen als het dossier gesloten wordt. Doe ik dit niet dan kan ik tzt bij eventuele klachten weer het dossier laten openen.

    Die 4500 euro is 10 % van het verzekerde bedrag! Weet iemand of dit veel is en kan ik eventueel nog onderhandelen over een hoger percentage?

    Al het advies is welkom

    alvast bedankt

    YB

    j v dongen schreef:

    >

    > hallo mensen even een update plaatsen omdat ik hier al een

    > hele tijd niet meer ben geweest ik was verwikkeld met een

    > schade met centraal beheer .heb een autoongeluk gehad 12 jaar

    > geleden een toen een been fractuur opgelopen nu heb ik na die

    > 12 jaar de zaak eindelijk kunnen afwikkelen op een redelijke

    > wijze niet qua tijd maar qua voorstel waar ik op ben ingegaan

    > dus mensen om een lang verhaal kort te houden laat je goed

    > informeren over allerlei zaken vooral op gebied van

    > loonderving en bederfde levensvreugd waar ik hier niemand

    > over hoor maar wel degelijk moet worden meegenomen in de

    > schade.dus laat je niet zomaar iets aansmeren als ze zeggen

    > dit is een goed voorstel maar heb veel geduld echt veel

    > geduld de maatschappijen hebben geld genoeg ze reserveren het

    > zelfs als ze een schade in behandeling nemen leert de

    > ervaring bijvoorbeeld als ze zeggen een voorstel van bv 10000

    > is veel geld maar niet als de totale schade meer als 100.000

    > bedraagt als u zegt ok bij 10.000 dan is de maatschappij

    > gelukkig dus bij deze denk goed na neem een goede advocaat en

    > nogmaals heb geduld stertkte met al jullie zaken mvg j v

    > dongen.