Staan wij in ons recht?

  • kapacha

    Onze zoon van 13 jr. Heeft 20 mrt een ongelukje gehad, zijn enkel klapte dubbel op een stoeprandje. Gelijk de Huisarts gebeld om er naar te kijken. Dit kon gelukkig vooral omdat het laat op de middag was ( 16.00 uur) Nadat we eerst gekoeld hadden. De praktijk ondersteuner heeft er naar gekeken en gaf het advies om rust te houden. Mocht hij de volgende dag nog veel pijn hebben, moest ik bellen. De volgende dag ging het wel, maar was nog niet perfekt. De dag erna kon onze zoon er niet meer op lopen. Dus gebeld, en afspraak gemaakt bij de huisarts. Het waren zijn banden zeiden ze toen en de huisarts zei dat hij rustig aan moest doen. Die wk daarop was het net zo erg. Weer een afspraak gemaakt, Toen werd er besloten door de huisarts dat hij tape moest hebben. Er werd alleen niet verteld voor hoe lang. Na 3 dgn tape liep onze zoon op zijn knieeen, zoveel pijn had hij. Nadat ik het tape had verwijderd ging het stukken beter. Maar was het nog niet optimaal. Weer terug naar de Huisarts, kreeg een verwijsbrief voor de FYSIO. Hij kon vrij snel terecht. Hij had 1x per 2 wk Fysio. Maar dit werkte ook niet echt. Hij ging naar 1x per wk. Toen kreeg onze zoon last van zijn: kuit-,scheen- en knie -spieren en banden. Op een dag was hij al 20x door zijn enkels gegaan en toen was voor mij de maat vol. Het was ondertussen eind mei geworden. Ik heb als eerste de fysiotherapeut gebeld om te vragen hoe zij erover dacht. En zij was het met me eens. Er moest actie ondernomen worden. Dus daarna de huisarts gebeld om te vragen om doorgestuurd te worden.Het was ondertussen eind MEI, toen hij doorgestuurd werd voor een rontgenfote.Nadat deze foto was genomen werd ons doodleuk verteld dat als er breuken waren, ze nu geheel zouden zijn. En dat na een paar dgn de uitslag bij de huisarts binnen zouden zijn. Er werden geen breuken geconstanteerd. En we werden doorgewezen naar de afdeling orthopedie. Ik mocht gelijk afspraak maken. In het regionale ziekenhuis hadden ze pas tijd voor hem op 17-08-2011 en in een ziekenhuis buiten de provincie hadden ze al om 21-06-2011 tijd voor onze zoon. Daar zijn we vandaag dus geweest. Nu blijkt dat er een enkelband misschien is ingescheurd of in zijn geheel is afgescheurd. Hiervoor krijgt hij zijn behandeling.

    Nijn vraag nu is: Staan wij in ons recht om de huisarts aan te klagen wegens nalatigheid en ondeskundig behandelen. Of zie ik het verkeerd. En moet ik het zo maar laten, met in me achterhoofd dat het blijvend letsel is?

    Sorrie voor mijn lange verhaal, maar wil graag over dit onderwerp een eerlijk antwoord. Omdat ik dit niet goed kan beoordelen of wij in ons recht staan om de Huisarts aan te klagen wegens verkeerde behandeling. Vooral omdat we niet weten of dit goed afloopt voor onze zoon, of dat hij er altijd last van blijft houden.

  • kapacha

    Ter aanvulling een goede letsel schade spedialist gezocht in de omging Noord Holland Noord.